Op politieke safari in Den Haag

Gepubliceerd op: do 19 april 2018, 14:36u

Donderdag 18 april vertrok in alle vroegte een gezelschap ondernemers van de ondernemersvereniging Zuidhorn naar Den Haag.

In een luxe touringcar van Doornbos, werd een ontbijtje geserveerd door HRC Aduard, terwijl koers werd gezet naar de Hofstad. In Hoogeveen stapte Burgemeester Greetje de Vries-Leggedoor op die een bezoek aan het centrum van de macht had geregeld.

Zij is al elf jaar lid van de eerste kamer die elke dinsdag in 's gravenhage bijeen komt. In een ontmoeting met de voorzitter van de ondernemersvereniging ontstond het plan een bezoek te organiseren.

Deze unieke kans werd door een veertigtal leden aangegrepen en zij kregen een rondleiding in zowel de eerste kamer, de tweede kamer én de Ridderzaal! Er werd kennis genomen van de historie van het complex en de koninklijke familie. In de eerste kamer nam Wim Buss de gelegenheid om er even snel een wet door heen te jassen; Iedereen in het Westerkwartier dient vanaf heden bij zijn onderneming het interieur af te nemen.

Vervolgens was er een ontmoeting gepland met CDA tweede kamer lid Anne Kuik. In een informeel gesprek werd van gedachten gewisseld over tal van zaken.

Wat betreft de Big Five: bij aankomst op het binnenhof werd het gezelschap ingehaald door de minister president op de fiets, werd Kees van der Staaij gesignaleerd in gezelschap van Piet Hein Donner bij de ijscokraam en werd Moorlach gespot tijdens een debat. Thorbecke werd als borstbeeld bekeken.

Saillant detail. Tijdens het bezoek stond de herindeling op het programma en een debat over de energietransitie.

» Bekijk meer foto's op www.WelkominZuidhorn.nl